لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی:

نامه نقد در نقد لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی مربوط به مقاله دکتر هلاکویی در دام لکنت زبان، توسط سرکار خانم نوشین زارع دریافت گردید که به علت طولانی بودن، بهتر دیدم آنرا در بخش نقد و بررسی قرار دهم. ولی من از دو جهت دچار حیرت شدم:

  1. موضوع در مورد لکنت زبان است ولی نگارنده حتی یک مرتبه هم کلمه لکنت زبان را در نقد خود به کار نبرده است!
  2. نگارنده فقط نامی از خود به جا گذاشته است!

از آنجا که ممکن است برخی همراهان تصور کنند خانم نوشین زارع نام مستعاری باشد که آقای دکتر هلاکویی برای خود برگزیده،

برای رفع چنین سوء تعبیر احتمالی، از نگارنده تقاضا میکنم رسم تعامل در نقد را به جا آورده و تلفن، ایمیل و شهر خود را مشخص

فرمایند، همانگونه که من در خدمت شما هستم.

من دست همه کسانی را میبوسم که به منظور دوری جستن از بیراهه ها و باز شدن گره ای از عارضه لکنت زبان به نقد آن میپردازند.

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی

با سلام و ادای احترام فقط عرض میکنم جناب دکتر فرهنگ هلاکویی شخصیتی نیستند که پس از سالها پژوهش و درمان هزاران نفر و پس از اینهمه سال فعالیت شما بتوانید بقدر سرسوزنی خدشه ای به علم و دانش و آگاهی ایشان در تمام زمینه هایی که در رابطه اش سخن گفته اند وبه هزاران نفری که از کل جهان آموزش داده اند ؛ خدشه وارد کنید. علم و نبوغ ایشان ستودنی است و بی بدیل. بشخصه تمام برنامه هاشون رو بارها و بارها در یوتیوب دیده و شنیده ام و ایشون روش درمانی خاص خود را دارند و با هر شنونده ای به روش خاص موثر برای او به درمان و شناخت از بیماری او می پردازند. هیچگاه از یک نوع روش برای همه استفاده نمی کنند.

ایشون گاهی عمدا برای آنکه شخصیت و یا نوع اختلال او را تشخیص دهند حتی گاهی ممکن است به او تشر بزنند و یا با بیان لحن خاصی و ادای کلمه ای یا ترفندی ؛ طرف مقابل را عمدا در یک آن عصبانی کنند تا از طریق نوع عکس العمل او فورا تشخیص صحیح را میدهند که اختلال رفتاری او از چه نوع است. این شگرد خاص و ناب ایشان است و هیچ احدی را توانایی در این نوع روش نمی باشد .

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکوییلکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی

بهمین علت افرادی ساده انگار که فقط ظاهر ماجرا را میبینند فورا حکم صادر میکنند و چطور به خود اجازه میدهند که به ایشان و طرز عملکرد ایشان ایراد بگیرند و چون خود نمیدانند که این نوع برخورد دکتر با هر شخص به گونه ای متفاوت است در جهت تشخیص بیماری بعضا حادی که ایشان باید در عرض چند دقیقه و از پشت تلفن تشخیص دهند.

وگرنه کاری است محال . که یک بیمار با اختلالات پیچیده را از پشت تلفن راهنمایی کنی و تشخیص آن بسیار دشوار است. و ایشان در این راه بسیار موفق بوده و هستند. آنجا که به پدر میفرمایند به مردم چه ؟؟ و صحبتهای دیگر …؛ تشخیصشان این است که با این پدر نگران باید از این طریق وارد عمل شد تا سریعتر به درمان برسند. و چقدر هم زیبا و خلاقانه این گونه درمان میکنند.

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی

درثانی ایشون همیشه گفته اند همه باید اشتباه بکنند و حتی خود را مثال زده اند که هر آن ممکن است من هم چیزی اشتباه بگویم و نباید شرمنده شوم یا فکر کنم غیرطبیعی است. پس حال شما چرا دنبال انسان پرفکت می گردید که این خود یک بیماری است.متاسفانه افراد ناآگاه که به روش های بینظیر ایشون مطلع نیستند و فقط چند برنامه از ایشون را دیدن فورا شروع به قضاوت میکنند و اینجا خواندم حتی با لحن تحقیر و تمسخر از ایشان یاد کردند که این خود به نوبه ی خود یک بیماری است که بخاطر حسادت به محبوبیت جهانی او اینطور رفتار کنیم و در این شبکه پخش کنیم تا کتاب خود را بفروشیم. عمل بسیار ناشایستی است. شما چطور پزشکی هستید که با این روش های مخرب به مردم فرهنگ تمسخر و سرکوب دیگران را آموزش می دهید؟؟ جناب هلاکویی خود هیچوقت چنین عملی مرتکب نمیشود.

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی

و اصلا به این سم پاشی ها اهمیتی نمیدهد چون او یک خادم واقعی و دلسوز و با سواد است که هدفش فقط بهبود بیماران است و به آنها تلقین نمیکند که من بهترم و هیچ پزشک دیگری را متهم جلوه نمیدهد چون شخصیت سالم دارد.شما یک صدا از ایشون پیدا کردید و بعد سوالات متعدد نوشته آید و با جواب ایشان مطابقت داده و ….. به هر حال کار بیهوده ای انجام داده آید. چقدر شما ببخشید بیکار هستید که برای تخریب یک شخصیت بزرگ دانشمند که همه مدیون او هستیم اینهمه وقت گذاشته آید و مطالبی را بصورت گزینشی انتخاب کرده …. و به هرحال شما روش خود را ادامه بده.

ایشان در جایگاهی هستند که هیچ قدرتی نمیتواند با او مقابله کند. ایشان در درمان دارای سبک و روش هستند. ولی پزشکان اینجا فورا قبل از معاینه دست به قلم مبشوند و نسخه دیگران را می پیچند.من خودم این فایل رو شنیده بودم و بسیاری مواقع ایشون می فرمایند به روانپزشک یا مشاور مراجعه کنید. کمی مهربان باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

پاسخ به نقد مقاله دکترهلاکویی در دام لکنت زبان:

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی

لکنت زبان و دفاعیه دکتر هلاکویی
دکتر فرهنگ هلاکویی هزاران نفر را درمان کرده اند.

تا کور شود هر آنکس که نتواند دید که ایشان هزاران و صدها هزار تن را درمان کنند. ولی بی تردید در بین آنان لکنت زبان وجود ندارد.

شما نمیتوانید به قدر سر سوزنی به علم و آگاهی دکتر هلاکویی در تمام زمینه هایی که سخن گفته اند خدشه ای وارد کنید.

من هرگز نخواسته ام به ایشان و هیچ کس دیگری خدشه ای وارد شود. نباید نقد کردن را دشمنی و خصومت تعبیر نمود.

علم و نبوغ ایشان ستودنی است.

من بنا به حرفه و وظیفه خود، سخنان دکتر هلاکویی را فقط در مورد عارضه لکنت زبان تعقیب نموده ام. حتما ایشان در حرفه آموزشی خود دارای نبوغ و علم ستودنی هستند، ولی نه در همه علوم، نه در مورد درمان لکنت زبان.

دکتر هلاکویی روش درمان خاصی دارند.

دکتر هلاکویی تا کنون هیچ روش درمان لکنت زبان خاص یا غیر خاصی ارائه نداده اند.

دکتر هلاکویی با شگرد خاص خود که هیچ احدی یارای آنرا ندارد، از واکنش تلفنی مردم متوجه نوع شخصیت و اختلال رفتاری آنها میشود.

عزیزم من فقط در مورد موضوع لکنت زبان ایشان را نقد کرده ام، نه در مورد توانایی ها در شناخت تلفنی افراد.

افراد ساده انگار چگونه به خود اجازه میدهند به عملکرد ایشان ایراد بگیرند؟

نمیدانم ساده انگار ها چگونه این کار را انجام میدهند، ولی من به سخنان پریشان و دور از خردی که در مورد علت و روش درمان لکنت زبان بیان فرموده اند نقد علمی نوشته ام. سخنان بی اساسی که موجب آشفتگی و آزردگی افراد لکنت دار و خانواده آنان میگردد.

دکتر هلاکویی با تشخیص و راهنمایی تلفنی برای اختلالات پیچیده مردم، بسیار موفق بوده و هستند.

باز هم تا کور شود چشم حسود. ولی صحبتهای ایشان در مورد لکنت زبان که از تریبون همگانی پخش میشود، بسیار مضر و مخرب هستند.

آنجا که به پدر میفرمایند به مردم چه؟ و صحبتهای دیگر، تشخیص ایشان این است که با این پدر نگران باید از این طریق وارد عمل شد تا سریعتر به درمان برسند، و چقدر هم زیبا و خلاقانه اینگونه درمان میکنند.

درمان لکنت زبان پسر ۲۰ ساله از طریق مشاوره تلویزیونی به پدر! آنهم با نظریه های ژنتیک، آسیب مغزی و تستوسترون! و نام این را بگذاریم درمان زیبا و خلاقانه لکنت زبان!!

من به یقین میگویم که این مشاوره تلویزیونی، نه تنها سبب بهبود فرزند نشده، که آشفتگی ها و فشارهای روانی فرزند و خانواده او را به شدت افزایش داده است. در اینجا از پدر و فرزند گرامی میخواهم چنان چه با این مقاله روبرو شدند، برای روشن شدن موضوع با من تماس بگیرند.

دکتر هلاکویی فرمودند که هر آن ممکن است من هم چیزی را اشتباه بگویم. پس چرا شما به دنبال انسان پرفکت میگردید که اینخود یک بیماری است.
  1. به نظر میرسد این گفته دکتر هلاکویی با ارزشهایی که شما به ایشان نسبت دادید در تضاد باشد.
  2. مثل اینکه سرکار خانم نوشین زارع، شما از توانایی های تشخیص تلفنی مردم که در تخصص دکتر هلاکویی بود پیشی گرفته اید چرا که شما حتی بدون تماس تلفنی، به بیماری پرفکت پسند من پی بردید.
شما کامنت ها را در زیر مقاله دکتر هلاکویی در دام لکنت زبان گذاشته اید تا کتاب خود را بفروشید.

من همانطور که نقد شما را با دل و جان و احترام و پاسخ، در سایت قرار دادم، کامنت ها را نیز تایید کردم. ولی رابطه کامنت با فروش کتاب!

شما این همه وقت گذاشته اید و نقد مطالب را به صورت گزینشی انتخاب کرده اید.

لطف کنید بفرمایید چه قسمتهایی گزینش شده اند که اگر نمیشدند، موضوع فرق میکرد؟ ما منتظر میمانیم تا شما نظریه ها و روشهای درمان لکنت زبان دکتر هلاکویی را که فکر میکنید غیر قابل نقد هستند، برایمان بفرستید.

کمی مهربان باشیم

عزیزم، نقد لازمه پیشرفت علمی در هر موضوعی است. پای شخص در میان نیست بلکه این نظر شخص است که نقد میشود.

نقد یک موهبت است که سبب ارتقای آدمی میشود. در ضمن، چرا کمی مهربان باشیم؟ چرا وجود ما از عشق و مهربانی سرشار نباشد؟

باشد که چنین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *