علت مغزی لکنت زبان چیست؟

علت مغزی لکنت زبان: علت لکنت زبان کاهش جریان خون در منطقه ای از مغز است که مربوط به زبان می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، علت لکنت زبان کاهش جریان خون در منطقه ای از مغز است که مربوط به زبان می باشد.علاوه بر این، یک ناهنجاری بیشتری در جریان خون مغزی در لب خلفی زبان، که به پردازش کلماتی که می شنویم مربوط است، با تشدید لکنت زبان ارتباط دارد. این یافته نشان دهنده یک پاتوفیزیولوژی مشترک در سراسر لب عصبی زبان است که لب فرونتال و لب تمپورال خلفی را به هم ارتباط میدهد و احتمالا باعث شدت بخشیدن به لکنت زبان می شود.

پترسون:

مدیر موسسهای برای توسعه ذهنی در CHLA و استاد دانشکده Keck پزشکی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می گوید: مطالعه جریان خون در حال استراحت و یا پرفیوژن، پیش از این هرگز در افرادی با لکنت زبان انجام نشده است.

تیم او همچنین به تازگی مطالعهای با استفاده از طیف سنجی رزونانس مغناطیسی پروتون در نگاه به مناطق مغز در بزرگسالان و کودکانی که لکنت زبان دارند، منتشر کرده است. آنها دریافتند که بین لکنت زبان و تغییر در مدارهای مغز که تولید گفتار را کنترل می کنند؛ ارتباط وجود دارد. مطالعه جریان خون در حال حاضر اطلاعات زیادی به نتایج مطالعات قبلی می افزاید، علاوه بر این نشان می دهد که اختلال در مناطق پردازش گفتار مغز به احتمال زیاد علت اصلی لکنت زبان است.

با توجه به پترسون، این مطالعه جدید که در تاریخ ۳۰ دسامبر در مجله نقشه برداری مغز انسان منتشر شده است؛ دانشمندان را با یک پنجره کاملا متفاوت از مغز روبه رو می کند. محققان با استفاده از جریان خون مغزی موفق به یافتن ارتباط بین منطقه مبدا در بروکا و مدارهایی از مغز که به طور خاص به گفتار مرتبط است، شده اند.

Jay Desai نویسنده اول این مطالعه، MD ، متخصص مغز و اعصاب بالینی در CHLA میگوید: با تغییر جریان خون بخشهایی از مدارهای مغزی که مربوط به سخن گفتن هستند تحت تاثیر قرار گرفتند و ما لکنت شدیدی را در کودکان وبزرگسالان مشاهده کردیم.جریان خون معکوس به شدیدترین درجه ی لکنت زبان ارتباط دارد. وی اضافه کرد که نتایج این مطالعه کاملا قابل توجه هستند.

منبع: سلامتی

………………………………………………..

نقد

در تصویری که برای این مقاله انتخاب شده، جوانی را نشان میدهد که در گیرودار تولید و تلفظ صداها است! نکته اینجاست که این نگاه عوامانه به موضوع لکنت زبان از پایه ویران است. آنچه که به عنوان لکنت زبان در فرد مشاهده میشود، فقط بخشی از واکنش مشکل او میباشد.

علت مغزی لکنت زبانعلت مغزی لکنت زبان

( بسیاری از درمان گران دنیا لکنت زبان را در تولید و تلفظ جستجو می کنند! )

۱) کدام یک از اعضای بدن را می شناسید که توسط دانشمندان! و محققان! طراز اول، مسئول ایجاد لکنت زبان معرفی نشده باشند؟! و این بار جریان خون، کاهش جریان خون! و اگر در آینده عضو دیگری یافت نشود: « افزایش جریان خون!

علت مغزی لکنت زبان

( ژن های فضول لکنت زبان )

علت مغزی لکنت زبان

( پل ارتباطی ورنیکه و بروکا )

۲) شیر مادر حلال این پزشک و تیم او، پس، از این به بعد علت شدت گرفتن لکنت زبان، آسیب اعصاب ارتباطی بین لب فرونتال و لب تمپورال مغز خواهد بود. به بیان دیگر، کاهش فشار خون در منطقه بروکا و ورنیکه مغز موجب لکنت زبان میشود و آسیب در پل ارتباطی این دو منطقه، لکنت زبان را شدت می بخشد. آیا نیازی به نقد بقیه مطالب هست؟

علت مغزی لکنت زبان

( گردش خون و لکنت زبان! )

علت مغزی لکنت زبان

( آیا لکنت زبان را در لب و دهان باید جستجو کرد؟ )

دو تن با هم اختلاف مالی داشتند. آن یکی میگفت: « من فردا راس ساعت ۸ صبح صد در صد پول تو را خواهم داد به احتمال زیاد. معلوم است که آن احتمال زیاد کار خود را بهتر از « صد در صد انجام خواهد داد. در این مقاله علمی! هم جملات زیر را می خوانیم:

احتمالا باعث شدت بخشیدن به لکنت زبان میشود…

به احتمال زیاد علت اصلی لکنت زبان است…

چه بخواهیم چه نخواهیم، این است نتیجه تحقیقات دانشمندان و محققان برجسته دنیا که علت لکنت زبان را در ضایعه و اختلال عضوی جستجو میکنند! ولی آیا این دانشمندان بی دانش می دانند با این دروغها چه ضربه سنگینی به روان و هویت جوانان دارای لکنت زبان و نیز خانواده آنان وارد می کنند؟

از همه دردناک تر، تلاش درمان گرانی است که می خواهند با اتکا به این نظریه ها، به درمان جوی لکنت زبان اعتماد به نفس ببخشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *