تا به حال دیده نشده که کودکی با لکنت زبان متولد شود، چرا؟ چون لکنت زبان یک عارضه است و علت لکنت زبان عضوی نیست و نمیتوان علت آنرا در درون ژنها و لا به لای سلولهای مغز جستجو نمود. علل عضوی نبودن علت لکنت زبان از این قرار است:

  1. معمولا وقتی با یک ضایعه عضوی روبرو هستیم، انتظار میرود شخص در هر وضعیتی، واکنشی خاص با دامنه ای مشخص و محدود از خود بروز دهد؛ این در صورتی است که واکنشها در لکنت متغیر است.
  2. اگر علت لکنت زبان را یک اختلال یا ضایعه ای مغزی بدانیم، لازمه آن این است که شخص گاهی هم هنگام دم و بازدم و یا جویدن غذا و … دچار اختلال حرکتی شود، که چنین نیست.
  3. اگر علت لکنت زبان را در ژن بدانیم، یک متخصص علم ژنتیک باید بتواند مشخص کند که کدام کودک بعد از تولد به لکنت مبتلا خواهد شد، که هیچکس چنین توانایی را ندارد.
  4. نوع لکنت کردن و شدت و ضعف آن در طول زندگی فرد مرتب در حال تغییر است، و این نکته نشان میدهد که پای ضایعه عضوی نمیتواند در میان باشد.
  5. اگر مدتی با کودک ۳-۴ ساله ای با لکنت زبان صحبت شود، او نیز مبتلا خواهد شد؛ بدون هیچ ضایعه مغزی و ژنتیکی، که نشان میدهد جایگاه لکنت زبان را نمیتوان در اندامهای بدن جستجو نمود.

 

جهت مشاهده ویدئو های بیشتر می توانید بر روی برچسب ویدیو کلیک نمایید.
همچنین پیشنهاد می کنیم حتما صفحه اینستاگرام کلینیک گفتار درمانی فرهمندپور را حتما دنبال (Follow) کنید.

    • مدیر سایت گفت:

      ممنون عزیزم. ولی بهتر بود میفرمودید نظر یا تجربه شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *