روز جهانی توجه و افزایش آگاهی لکنت زبان – 22 سال است که بیست و دوم اکتبر برابر با سی ام مهرماه، روز جهانی لکنت زبان نام گرفته است. هدف از این نامگذاری، توجه به این عارضه و افزایش آگاهی عمومی می باشد که به طور معمول توسط جامعه جهانی گفتار درمانی برگزار میشود.

 

در این روز اغلب گفتار درمانهای جهان به یکدیگر تبریک میگویند، مقاله مینویسند، در شبکه های اجتماعی فعال میشوند و بالاخره با تکرار مکرر اطلاعات غیر علمی و تاریخ گذشته، و بدون هیچ دست آوردی، کنفرانس و گرد همایی برگزار میکنند.

توجه نمودن صاحبنظران به عارضه ای پیچیده، مهم و دردسر سازی چون لکنت زبان کاری قابل احترام و ستودنی است.

روز لکنت زبان

 ولی معلوم نیست صاحبنظران غربی چگونه میخواهند با توجه کردن به این عارضه، به درمان آن که تنها خواسته درمان جویان است کمک کنند:

گرفتگی زبان!

آیا میخواهند به قفل زبان آنان خیره شوند؟

هدیه!

آیا قرار است برای آنها هدیه بگیرند؟

محبت و تشویق!

آیا میخواهند ضمن محبت کردن، آنها را تشویق کنند؟

دلداری دادن!

یا میخواهند به سبک گفتار برخی دراویش، آنها را دلداری دهند: « بالاخره خداوند هر کسی را با نقصی آفریده، یکی نمیتواند درست راه برود، یکی دست ندارد، یکی نمیتواند خوب ببیند، و یکی هم نمیتواند خوب حرف بزند. »

روز جهانی لکنت زبان

در کتاب راز لکنت زبان دریافتیم که شاه کلید ورود به عالم این عارضه، در اختیار داشتن علت علمی به وجود آمدن آن است. یعنی اگر مشهورترین متخصصان دنیا به شما گفتند: « ما هنوز به علت لکنت زبان پی نبرده ایم ولی به روش درمان پایدار آن دست یافته ایم، » بی تردید آن ادعا نمیتواند واقعیت داشته باشد. از آنجا که تمامی متخصصان غربی علت این عارضه را ناشناخته میخوانند، معلوم نیست چگونه میتوانند ضمن ناآگاهی خود، به مردم آگاهی بدهند؟!

روز لکنت زبان

اما روز جهانی لکنت زبان، با خود  کلمات « توجه، افزایش آگاهی و جشن » را یدک میکشد؛ جشنی به امید آگاهی لکنت زبان در آینده ای نا معلوم! اگر همه اطلاعات موجود محققان غربی را با هم جمع کنیم، چیزی فراتر از سلیقه های شخصی من درآوردی، غیر علمی و تکراری نخواهیم یافت، و امسال نیز باید شاهد همین ها باشیم:

آمار:

1) %1 مردم دنیا مبتلا به این عارضه هستند. { اما واقعیت این است که حد اقل %10 مردم دنیا از آن رنج میبرند }

2) تعداد پسران لکنت دار، چهار برابر تعداد دختران است. { بررسی های متعدد کلینیکی به یاری دوستان گروه درمان از سال 1362 نشانگر این واقعیت است که هیچ تفاوتی در بین تعداد دختران با پسران در این زمینه نمیتوان یافت. }

علت یابی:

3) علت آن یک ضایعه مغزی است. { و اینها اتهامات ناجوانمردانه ای  هستند غیر علمی که موجب فشار روانی بسیار سنگینی بر درمان جویان خواهند شد. }

روز جهانی لکنت زبان

4) علت لکنت ضایعه عصبی است.

5) علت، ضایعه ژنتیکی است.

روز لکنت زبان

6) لکنت زبان یک بیماری چند علتی است.

جشن درمان جویان زمانی است که دیگر چنین انگ های پوچی به آنها زده نشود. جشن آنها هنگامی است که جامعه جهانی گفتار درمانی با بازشناسی علمی این عارضه، راه را برای روش درمان پایدار آن هموار کند.

روز لکنت زبان

جشن زمانی باید برگزار شود که درمان جویان بدون بیراهه رفتن و این دست و آن دست شدن، بدون هیچ شک و تردیدی برای درمانی پایدار به نزدیکترین مرکز گفتار درمانی مراجعه کنند.

به امید آنروز

جهت مشاهده ویدئو های بیشتر می توانید بر روی برچسب ویدیو کلیک نمایید.
همچنین پیشنهاد می کنیم حتما صفحه اینستاگرام کلینیک گفتار درمانی فرهمندپور را حتما دنبال (Follow) کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *