زیبایی و لکنت زبان :

زیبایی و لکنت زبان سالها پیش دوستان گروه درمان لکنت زبان دریافتند که چهره درمانجویان جدید به تناسب بهبود و توانایی در ارتباطات، زیباتر میشود.

30 سال است که دوستان گروه درمان، چهره روزهای اول درمانجویان تازه وارد به کلینیک گفتار درمانی را در ذهن خود ثبت میکنند و مرتب آنرا در مراحل بعدی درمان مقایسه میکنند. نتیجه ای که تا به حال این مقایسه ها داشته این است که درمانجویان در طول مسیر درمان، 50 تا 100% زیباتر میشوند. نکته ای باور نکردنی، ولی کاملا حقیقت دارد.

چرا با درمان لکنت زبان زیباتر میشویم؟

در کتاب راز لکنت زبان مشخص شد که عمل لکنت کردن در نتیجه اسپاسم تارهای صوتی صورت میگیرد. به بیانی دیگر، لکنت کردن از اسپاسم تارهای صوتی شروع میشود؛ که این اسپاسم در شرایط دشوار، به دیگر عضلات بدن و بخصوص به عضلات صورت سرایت میکند.

اگر این اسپاسمها را به نگاههایی که ناامیدی در آن موج میزند، و رفتارهایی که عدم تعادل از سر و کول آن بالا میرود، و برخی فاکتورهای دیگر پیوند دهیم، آنوقت است که مطمئن خواهیم شد با بیرون آمدن شخص از زندان لکنت زبان و جایگزین شدن کنش به جای واکنش، نه تنها با شخصیتی متفاوت روبرو خواهیم شد، که به چهره ای به مراتب زیباتر دست خواهیم یافت.

زیباتر شدن درمان شدگان لکنت زبان، به تایید صدها تن از دوستان گروه درمان و خانواده آنان، واقعیتی است که نشان از فشارهای خرد کننده و پیوسته لکنت زبان دارد.

گزارش یکی از مادران در گروه درمان:

ما همیشه به پسرم میگفتیم لکنت چیز مهمی نیست و هر کسی یه مشکلی داره، خب تو هم لکنت داری. تو که ماشااله دانشجوی خیلی خوب دانشگاهی و از اینجور حرفها … ولی با مقایسه چهره قبل او با الان، تازه میفهمیم که چقدر در فشار و سختی بوده و ما نمی فهمیدیم!

*با این امید که همه بتوانیم با قرار دادن خود به جای دیگری، مشکل او را درک کنیم.

 

 

جهت مشاهده ویدئو های بیشتر می توانید بر روی برچسب ویدیو کلیک نمایید.
همچنین پیشنهاد می کنیم حتما صفحه اینستاگرام کلینیک گفتار درمانی فرهمندپور را حتما دنبال (Follow) کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *