مطلبی درباره ارتباط لکنت زبان و ژن در جهت شناسایی علت و تسریع درمان این عارضه گفتاری.

 نام : نا شناس و منتقد

ایمیل : ***********

به تازگی تقریبا یک ماه پیش

محققان امریکایی چیزی رو درباره ی درمان لکنت کشف کردن که نشون میده مشکل مغزیه ؛ یعنی ژنتیک . آن ها ژن هایی رو در سلول های مغزی کشف کردند که ارتباط با گفتار داره و گفتن مشکل مسایل اجتماعی نیست و روحی نیست ، بلکه اون ژن بوده که به مرور با لکنتی که به وجود آورده ، به ما اسیب اجتماعی رسونده .

شما این سایتو که البته انگلیسی نوشته ولی به فارسی ترجمه کنید و بخونید و ویدیو هم داره اونم بررسی کنید و به فکر چاره جویی توی این بحث باشید تا بتونید این ژنو از بین ببرید . اگر چه شما توی متنتون نوشتید اگر مغز مشکل داشت ، در تمام بدن اثر می گذاشت ولی حالا که شده دیگه !!!

یعنی ژنی هست که فقط مرتبط با گفتاره و لکنت زبان و ژن ارتباط دارن؟ پس واقع بین باشید و به مطالب کشف شده بپردازید . البته من قصد توهین به مطالبتون رو ندارم من دارم کشف جدید رو میگم که با مطالبتون تناقض و اختلاف کامل داره اینم ادرسشه : http://www.cnn.com/2010/HEALTH/02/10/stuttering.genes.cell

پاسخ

اول :

من نمی دانم چرا عزیزانی که زحمت کشیده و نقد می نویسند ، از نام مستعار و ناشناس استفاده می کنند ؟ !

دوم :

سالهای زیادی است که عده ای از این ادعا ها می کنند و این موضوع تازگی ندارد .

سوم :

اگر ژن لکنت واقعیت داشته باشد ، باید برای درمان لکنت زبان به متخصصان ژنتیک مراجعه نمود نه به گفتار درمان .

چهارم : اگر ژن لکنت واقعیت داشته باشد ، کاشفان آن باید بتوانند مشخص کنند کدام کودک _ حتی قبل از تولد _ در آینده به لکنت زبان مبتلا خواهد شد .

لکنت زبان و ژن

پنجم :

اگر ژن لکنت واقعیت داشت ، کسی نمی توانست از طریق گفتار درمانی بهبود کامل یابد ؛ من می توانم ادعا کنم که تا به حال صدها تن بدون دستکاری ژنتیکی به بهبود پایدار دست یافته اند ؛ ولی آیا هیچ متخصص ژنتیکی می تواند ادعا نماید که لکنت زبان را از طریق « ژن درمانی » درمان کرده است ؟

لکنت زبان و ژن

ششم :

شما می توانید به این قسمت از کتاب راز لکنت زبان مراجعه نمایید : علت لکنت زبان

هفتم :

کسانی که علت لکنت زبان را ژنتیک می دانند و تقلید در یادگیری لکنت را مسخره می کنند ، کافیست به مدت یک ماه با کودک ۴-۳ ساله خود ، روزی یک ساعت با لکنت صحبت کنند . من نتیجه را می گویم : کودک آنها بدون توجه به عامل ژنتیکی ، دچار لکنت زبان خواهد شد . این را می گویند یک کار تحقیقاتی ، نه اینکه بی دلیل گناه را به گردن یک به یک اعضای بدن بیندازیم.

لکنت زبان و ژن

 

  1. سارا گفت:

    اقای دکتر سلام من مشکل لکنت دارم وحروف زیادی رو نمیتونم درست بگم دو تا از عمه هام هم دقیقا عین من هستنددراین مورد نظرتون چیه؟

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      سارا خانم عزیز، ضمن سلام به عمه های گرامیتان، نظر من همیشه مناسب و مساعد است! اگر فکر میکنید که لکنت زبان دارید، به گفتار درمانی مراجعه کنید. موفق باشید

  2. علیرضا گفت:

    منم یکی از لکنتی ها هستم که اصلا نمی توانم حتی یک کلمه سخن بگویم و از روش پنهانکارانه لکنتم را دور می زنم و به این یقین رسیدم که لکنت زبان فقط یک عادت شرطی شده است و هیچ ربطی به ژن و مغز نداره ای لکنتی ها باور نکنید!

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      من که سر تعظیم به هوش و زکاوت آقای علیرضا فرود می آورم. ولی ای کاش که بیشتر توضیح میدادند و دلیل علمی می آوردند.

  3. مریم گفت:

    سلام خدمت آقای فرهمندپور شما که میگید لکنت به ژن ربطی نداره میشه بگید پس چرا لکنت من ارثیه؟ مادرم لکنت داره البته خیلی کم_ من لکنت دارم ولی برادرم نداره! چطور من تقلید کردم ولی اون نه! حتی فامیل هامونم نمیدونم ما لکنت داریم منظورم اینه ک لکنت مادرم اونقدری نبود که بچه ازش تقلید کنه؟ و آیا لکنت ارثی که از تقلید کردن نباشه ، درمان میشه؟

    • گلناز گفت:

      حرف زدن یه فرایند پیچیده ست که مکانیسمش با کشف رابطه ی روح و بدن میسر میشه. حرف زدن از فکر کردن میاد حرف زدنی که مشکل داره بدون وجود نقصی در جسم ناشی از اشکال ذهنه ذهن خسته ذهن افسرده ذهن نا امن. شاید مادرتون هم از کسی تقلید کرده یا علت دیگه ایی داره ولی چه ژنتیکی چه غیر ژنتیکی لکنت با روش گروه درمانی توجه به درست کردن ذهن حل میشه هرچی که باشه

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      /شما که میگید لکنت به ژن ربطی نداره میشه بگید پس چرا لکنت من ارثیه؟/ مریم خانم آیا میشه بفرمایید چگونه به ارثی بودت لکنت خود پی بردید؟

  4. پیمان افشاری گفت:

    من کاملا با سخنان اقای فرهمند پور موافقم و از ایشان به خاطر زحمات زیادشون متشکرم و از همینجا دستاشون رو میبوسم….دوستان هیچگاه برای درمان دیر نیست و هیچوقت نا امید نشوید و ما میتونیم از پس این لکنت مسخره نجات پیدا کنیم. تماس با من:09376503493

  5. مصطفی گفت:

    سلام چرا در اینترنت چیزی در مورد قفل کردن بزرگ سالان نیست ؟؟؟ همه جا فقط از لکنت میگن.لطفا کمکم کنید.خیلی قفل میکنم.چند جا رفتم راه درست حسابی ندادن.از شهرستانم.اومدن به مطب شماهم برام مشکله.اگه میتونید کمکی کنید یا راه حلی دارید لطفا اصلاع دهید. اینم ایمیلم my_dead.love@yahoo.com

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      مصطفی جان اگر صحبت از قفل لکنت کنیم، آنوقت به کلید هم نیاز خواهیم داشت؛ و مخلص چنین کلیدی ندارم. عزیزم برای درمان لازم است مسیر درمان را پیمود، که به کلینیک گفتار درمانی، مربی و گروه درمان نیاز هست. درمان فرمولی ندارد که بتوانم آنرا برای شما بنویسم.

  6. خرم فر گفت:

    با سلام خدمت اقای فرهمند بور .من نتیجه این کار عملی دیدم همسرم دچار این عارضه است دخترم به این درد دچار شد حالا ترس دچار شدن فرزند دوم را دارم سوال دوم اینکه چرا نظیر این مورد کسان دیگر صحت نداشته خواهشمندم یاریم کنید.

  7. حسین دویرانی فر گفت:

    با سلام حضور آقای فرهمندپور . ممنون از جواب کامل و علمی شما نسبت به نقد آقای ناشناس. از زحمات بی دریغ شما سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *