به قدری موضوع لکنت زبان و تهمت در لکنت دارای حاشیه می باشد که اغلب از اصل آن غافل می مانیم.

جوان برای حل مشکل خود به درمانگرهای آکادمیک و متفرقه مراجعه می نماید؛ و هر یک به فراخور حال خود انگی بر پیشانی او می چسبانند:  

. اثبات شده! که علت لکنت زبان ژنتیکی است و محققان! یکی دو سه ژن آلوده به لکنت را شناسایی کرده اند.    

. دانشمندان قاره هشتم به این نتیجه رسیده اند که علت لکنت، کشمکشی است بین دو نیمکره مغز: نیمکره چپ => من بگم، من بگم،…   نیمکره راست => جون شما نمیشه من باس بگم…   که نتیجه این بگم بگم ها، لکنت زبان است.  

. جمعی از محققان! و دانشمندان! پشت کوه در کنار رود دانوب فاش ساختند که علت واقعی لکنت، ضایعات مغزی، عصبی، روانی، و هورمونی است.    

. …               

خاطره  

هنگامی که زمان اقدام به درمانم مانند میوه رسید، در یک هفته از پنج درمانگر وقت گرفتم تا یکی را انتخاب نمایم. قبل از اینها فکر می کردم چیزی دشوارتر از گیر کردن در حضور مردم نیست؛ ولی بعد از مراجعه به آنها متوجه شدم از این بدتر – خیلی بدتر – هم هست.  آنها علت لکنت مرا ضایعه عضوی ( معلولیت ) می خواندند. از آن به بعد هنگامی که گیر می کردم:  

– گاهی می دیدم که آن چند ژن فضول از غشای سلولها سردرآورده اند و به من شیشکی کشدار می زنند!  

– گاهی ذهنم مرتب به دنبال محل دقیق ضایعه مغزی و دیگر اندامهایم می گشت و به بیماری مجهول خود می اندیشیدم!   

– گاهی می دیدم دو نیمکره مغزم دچار لجبازی شده اند و برای یکدیگر سرکشی می کنند و من به نیمکره راست فشار می آوردم تا آرام گیرد و در حرف زدنم دخالت نکند!   

 tohmat loknat 2

عارضه لکنت

رفته رفته عارضه لکنت برایم به یک بیماری مخوف در حد عقب ماندگی ذهنی تبدیل شد و همین نکته سبب گردید تا بیشتر مشکلم را از مردم مخفی کنم و از تهمت در لکنت بترسم . در این دوران، من علاوه بر درد لکنت کردن، پنهانکاری و عوارض آن، درد بسیار بزرگتری را باید متحمل می شدم:  

. درد احساس تفاوت جسمی با بقیه؛ که گاه میل به خودکشی را در من بیدار می کرد.  

. درد اینکه اطرافیان مرا با دید ضایعه مغزی و عقب مانده ذهنی بنگرند.  

………………………………

بسیار مضحک است که اغلب درمانگران، ابتدا روان و هویت درمانجوی خود را با چنین اتهاماتی خرد می کنند و همزمان از او می خواهند که: اعتماد به نفس داشته باش – شهامت و تماس چشمی خود را حفظ کن – ریلکس باش و…  

باید دانست بزرگترین مشکل جوان لکنت دار که سبب پنهانکاری، خجالت و عدم اعتماد به نفس او می شود، تهمت هایی است که دانشمندان بی دانش بیان می کنند و توسط برخی درمانگران انتشار می یابد.

برای مطالعه کتاب راز لکنت زبان، کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *