همانطور که میدانید، تنها رشته آکادمیک و تنها متولی عارضه لکنت زبان، رشته گفتار درمانی است. با این حال ناباورانه می بینیم که بسیاری از حرفه های دیگر، بدون هیچ آموزش و شناختی، اقدام به نشر و تبلیغ روشهای درمان لکنت زبان و نظریه های من درآوردی میکنند. اظهار نظرهایی که موجب تنش و آزردگی افراد درگیر این عارضه میشود. انگیزه و محرک این مداخلات نا شایسته متفاوت است .

درمان اکنت زبان در کلینیک گفتار درمانی فرهمند پور

1. مکانیسم دفاعی پنهانکاری

پیش تر دیدیم یکی از مکانیسم های دفاعی شخص دارای لکنت زبان، ترفند جا به جایی وارونه است. به این معنی که شخص برای کاهش فشارهای درونی خود، تلاش میکند در نقش مترجم، نویسنده و یا درمانگر ظاهر شود. . اغلب افرادی که در شبکه های اجتماعی در مورد این عارضه فعال هستند، خود از آن رنج میبرند. بسیاری از متخصصان روانشناسی و گفتار درمانی نیز خود درگیر آن می باشند.

images 4 - کلینیک گفتار درمانی فرهمندپور

2. زیر سئوال قرار نگرفتن

images - کلینیک گفتار درمانی فرهمندپور

این یک اشتباه دنباله دار جهانی است که اغلب مردم تصور میکنند موضوع لکنت زبان به رشته روانشناسی، متخصص اطفال، روانپزشکی و… مربوط میشود. عده ای از این متخصصین که توانایی گفتن کلمه « نمیدانم » را ندارند، در برابر پرسش عموم خود را مجبور به پاسخ می بینند و برای همیشه در آن گیر میکنند؛ مثل آقای آنتونی رابینز و دکتر فرهنگ هلاکویی و بسیاری دیگر.

3. ارتقاء رتبه سایت

ارتقاء رتبه سایت جدیدترین روش درمان لکنت زبان

4. بهره مادی

بهره مادی در درمان لکنت زبان

در مقاله زیر می بینیم که یک متخصص طب فیزیکی محترم، به جای فعالیت در حرفه آکادمیک خود، با گردآوری اطلاعات غیر علمی و متناقض پراکنده، انواع اتهامات ضایعه عضوی را به افراد دارای لکنت زبان نسبت میدهد! عنوان مقاله « جدیدترین روش درمان لکنت زبان » است ولی دریغ از بیان یک روش درمان جدید و یا حتی قدیم!…

مشاوره گفتار درمانی

مشاوره با کارشناس گفتار درمانی در کلینیک دکتر فرهمندپور

در این مرکز به روش های گروهی و انفرادی به درمان لکنت زبان و دیگر اختلالات گفتاری پرداخته می شود. تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر درمان جو با کمک این مرکز به درمان پایدار و قطعی لکنت زبان دست یافته اند. کلینیک فرهمندپور در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۸ به بعد فعال می باشد. برای تنظیم وقت مراجعه حضوری می توانید از طریق شماره تلفن های 02188022850 و 09368455728 با این مرکز تماس بگیرید.
اطلاعات تماس فرم درخواست مشاوره
مشاوره گفتار درمانی کلینیک گفتار درمانی فرهمند پور

دکتر دقاق زاده متخصص طب فیزیکی وتوانبخشی:

جدیدترین و مؤثرترین روش درمانی لکنت زبان(درمان نوین)

لکنت زبان یک اختلال ارتباطی است که طی آن روانی طبیعی و الگوی زمان بندی گفتار دچار آشفتگی می‌‌گردد که می توان با استفاده از روش درمان لکنت زبان نسبت به درمان آن پرداخت. بیش از ۵۰ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند و شیوع آن در افراد مذکر تقریباً چهار برابر افراد مؤنث است.

معیار روانی گفتار برای بزرگسالان توانایی تولید ۱۵ صدا در هر ثانیه می‌باشد و چنانچه فردی از هر ۱۰۰ کلمه‌‌ای که سخن می‌گوید، در ۱۰ یا بیشتر از ۱۰ کلمه دچار ناروانی شود، لکنت دارد.

لکنت زبان انواع مختلفی دارد. اولین علتی که می‌تواند باعث لکنت زبان شود، اشکالات نورولوژیک و ضربه‌های مغزی است. دومین عامل علل سایکولوژیک (روانی) است که فرد بدلیل یک بیماری روانی دچار لکنت می‌شود و سومین دسته که پیچیده ترین نوع هم می‌باشد، لکنت رشدی است و در طول سال‌های اولیه رشد زبان یعنی ۲ تا ۷ سالگی بوجود آمده و علت آن اختلال کارکرد عصبی، عضلانی است و نه یک اختلال عاطفی و روانی. در واقع با گذشت زمان و رشد لکنت، اضطراب و ضعف در خود باوری بوجود می‌آید

در سال‌های اخیر محققین نشان داده‌اند که افراد لکنتی از نظر مشخصه‌های سیستم عصبی مرکزی با دیگران متفاوت هستند همچنین کاهش کلی جریان خون نیز در نیمکره چپ نسبت به جریان خون در نیمکره راست مشاهده می‌گردد..

  • در اکثر افراد، زبان در نیمکره چپ پردازش می‌شود، در حالیکه در لکنتی‌ها هر دو نیمکره زبان را پردازش می‌نمایند.
  • افراد لکنتی در انجام و هماهنگی فعالیت‌های حرکتی ظریف مشکلی ندارند، اما نسبت به افراد عادی کندتر عمل می‌کنند.
  • الگوی تنفسی افراد لکنتی هم با افراد غیر لکنتی متفاوت است و همراه شدن اشکالات تنفسی و حنجره باعث بروز اختلال در مکانیسم گفتاری می‌گردد. هر مکثی هم که در گفتار پیش می‌آید، هماهنگی بین تنفس و اندام‌های گفتاری را بر هم می‌زند و تلاش و تقلای فرد برای از بین بردن این وقفه‌ها منجر به بروز لکنت زبان می‌شود.
  • پژوهش‌های دیگر هم نشان داده است که فعالیت مغز افراد لکنتی در مناطق پردازشگر شنیداری و حسی و عضلات کاهش یافته و در نتیجه انتقال اطلاعات از مناطق حسی به مناطق گفتار و زبان کندتر صورت می‌گیرد.
جدیدترین و مؤثرترین روش درمانی لکنت زبان(درمان نوین)

6 گام درمان لکنت زبان

one

کتاب راز لکنت زبان

با اینکه شخص سالها با لکنت زبان دست و پنجه نرم میکند، ولی به علت اخبار غلط و پیچیدگی های ذاتی این عارضه، توانایی بررسی و درک مشکل خود را ندارد. این کتاب پرده از راز آن برمیدارد. بررسی 6 گام درمان لکنت زبان.

two

حضور در گروه درمان

تجربه های متعدد نشان میدهند که بدون فعالیت در یک گروه درمان منسجم، درمان پایداری صورت نمیگیرد، و همچنین درمان جو را برای پذیرش مشکل و اقدام عملی آماده میسازد.

three

آموزش تکنیکهای گفتاری

آنچه سالها ذهن درمان جوی تازه وارد را درگیر خود کرده، کسب گفتار روان است! پس وقتی او با اجرای تکنیکهای گفتار طبیعی به آن دست مییابد، پیام مهمی دریافت میکند.

four

بازسازی ارتباطات

در این مرحله از 6 گام درمان لکنت زبان، درمان جو متوجه میشود گفتار روان، ابتدای مسیر است نه پایان آن؛ و تثبیت گفتار روان هنگامی میسر میشود که ریشه مشکل، یعنی عوارض لکنت زبان اصلاح و بازسازی شوند.

five

متحول شدن

با اصلاح و بازسازی عملی دیدگاهها و ارتباطات، عوارض لکنت زبان رنگ می بازد و شخص به تدریج آرام میگیرد و با زندگی آشتی میکند. گاه تحول آنچنان است که خانواده درمان جو را به حیرت می اندازد.

six

رهایی از بند لکنت زبان

رهایی از بند لکنت زبان به معنی آرامش و متحول شدن کیفیت ذهنی است؛ کیفیتی که برای بقیه غیرقابل دسترس میباشد. رهایی یعنی آزادی، یعنی خروج از بن بست، یعنی رسیدن به ثقلِ درون

روش درمان لکنت زبان

روش درمان لکنت ( روش درمان نوین )

تا کنون درمان‌های زیادی برای رفع لکنت ارائه شده است. بقراط خشکی زبان را علت بروز لکنت می‌دانست و از طریق دارو آنرا کنترل می‌کرد. در قرن ۱۶ میلادی در ایتالیا با ابزارهایی پشت گوش‌ها و گردن را سوراخ کرده و می‌سوزاندند. در قرن ۱۹ میلادی نیز جراحی زبان، بند زیر زبان و زبان کوچک معمول بوده است که متأسفانه هنوز هم بعضی از پزشکان در قرن ۲۱ با وجود دستیابی به امکانات جدید این عمل‌ها را تکرار می‌نمایند؛ که بعضاً نقایص جبران ناپذیری برای افراد بوجود می‌آورد.

مزایای روشهای درمانی مبتنی بر بیو فیدبک

بزرگترین مزیت استفاده از روش درمان لکنت زبان بیوفیدبک پایدار بودن آنهاست به این صورت که چون خود بیمار بطور فعال در درمان خود دخالت می‌کند درمان حاصله به شکلی پایدار و دائمی باقی می‌ماند.

مزایای روشهای درمانی مبتنی بر بیو فیدبک در درمان لکنت زبان

کتاب راز لکنت زبان

به تدریج کار به جایی کشید که دانشمندان بی دانش و محققان بی تحقیق، تقریبا تمامی اعضای بدن انسان را مسئول ایجاد این عارضه گفتاری معرفی کردند:

  • ژن
  • هورمون تستوسترون
  • مغز
  • اندام های گفتاری
  • عصب
  • و انواع اختلالات عضوی دیگر
کتاب درمان لکنت

طرفه آنکه همگی چنین اعلام میکنند:

  • هنوز علت لکنت زبان معلوم نشده است .
  • هنوز نتوانسته ایم تعریف روشنی از لکنت زبان داشته باشیم .
  • این عارضه یک بیماری غیر قابل درمان است .
  • ما اکنون اطلاعات زیادی از این بیماری داریم ولی همچنان در ابتدای راه هستیم .

ولی باید گفت آنها همچنان در ابتدای بیراهه ای دیگر هستند. تا زمانی که ندانیم این بیماری چگونه به وجود میآید، هر تحقیقی غیر از بیراهه نخواهد بود

نقد :

باید به این آقای دکتر گفت: آنچه خوبان همه دارند، تو یکجا داری.

شما که هیچ عضو سالمی برای افراد لکنت دار باقی نگذاشتید!

آیا بهتر نبود که آنها را اینطور معرفی می کردید:

پروتئین و ژن افراد لکنت دار با نوع انسان متفاوت است. محققان معتقدند که نسل این موجودات توسط شهاب سنگها به زمین راه یافته است!

پرسش :

آیا شما به مراجعین خود که از کمر درد و زانو درد رنج می برند، همین نظریه ها را تحویل می دهید؟!

آیا می دانید با این علت یابی های من درآوردی خود، چه فشار روانی به افراد لکنت دار وارد می شود؟!

پیام های دوستان گروه درمان لکنت زبان در کلینیک گفتار درمانی فرهمند پور

همین حالا شروع کنید!

پس از تکمیل فرم زیر، همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

نام و نام خانوادگی
لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید
شماره موبایل
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
آدرس ایمیل
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید

  1. همت گفت:

    من اهل افغانستانم من مشکل لکنت جدی دارم وقتی در جمع صحبت میکنم زبانم لال میشه گلونم میخشکه و عرق میکنم نمیتانم صحبت کنم خیلی رنج میبرم حتی از زنده موندنم پشیمونم لطفا رهنمایی کن دوکتور تشکر .

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      همت جان ببین اگر آنجا گفتار درمانی باشد، میتواند شما را برای درمان لکنت زبان کمک کند.

  2. آقا مجتبی گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    من ۲۸ سالمه و مشکلم اینه که حرف لام رو نمیتونم تلفظ کنم و در صحبت کردن با اطرافیان به مشکل میخورم
    میشه راهنماییم کنید
    با تشکر

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      مجتبی جان احتمالا شما در تولید صدای / ر/ مشکل دارید. به هر حال بهتر است به یک کلینیک گفتار درمانی مراجعه بفرمایید.

  3. زهرا گفت:

    سلام من پسرم دو هفته است دچار لکنت زبان شده و یک هفته دیگه دو سالش میشه , کلینیک گفتار درمانی مراجعه کردم گفتن الان خیلی کوچیکه و بیشتر مشاوره ها خانواده محور بود یعنی کارای که ما در خانه انجام بدیم از قبیل کاهش استرس و شمرده صحبت کردن, گفتن چند ماه دیگه اگه برطرف نشد بیاین ! ممکنه خود به خود برطرف بشه ؟ پسرم به این مدل صحیت کردن عادت نکنه!

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      زهرا خانم به نظرم راهنمایی های گفتار درمان شما منطقی است. برای اطمینان میتوانید به فصل پیشگیری در کتاب راز لکنت زبان مراجعه کنید.

  4. سروش گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید. من 15 سالم است. با رفیقام تقریبا خوب صحبت میکنم.ولی در خواندن کتاب و غیره دچار لکنت عجیبی می شوم.خودم میگم استرسه.آیا این نظریه خودم درست است؟در برخورد با آشنایان و یا ….. دچار لکنت می شوم.لطفا راهنمایی کنید

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      سروش جان در این سن بهتر است والدین شما با کلینیک گفتار درمانی تماس بگیرند: 88022850 موفق باشید

  5. امیرعلی گفت:

    من ۲۹ سالمه وقتی میخام صحبت کنم از لحاظ تنفس کم میارم و نمیتونم کلمات و جملاتمو کامل بیان کنم و باعث لکنت میشه، ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      راهنمایی: برای درمان لکنت زبان خود به گفتار درمانی مراجعه کنید.

  6. علی گفت:

    کامنتارو خوندم ولی فک کنم لکنت زبان ارثی باشه چون منو پدرم داریم ولی عموم خیلی از پدرم بهتره منم در حد عمومم ،ولی پسراش ندارن من الان30سالمه و کاملاشرایط ازدواج دارم ولی نکردم و فک میکنم اگر ازدواج گنم پسرمم مثل خودم سالها باید عذاب بکشه

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      علی جان اگر ممکن است یک بار نوشته های خودت را بخوان ببین متوجه آن میشوید؟! اگر شما و پدر و عمو جان لکنت داشته باشید، به معنی این است که علت لکنت زبان ژنتیکی است؟!

  7. هانیه اسداله زاده گفت:

    کدام افراد مشهور لکنت زبان دارند و آنها برای درما لکنت زبان خود کدام روش رو انتخاب میکنند؟!

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      هانیه خانم عزیز شما چه کاری به افراد مشهور دارید؟ تصور کنید چرچیل و مرلین مونرو و آنتونی کوئین لکنت زبان داشته اند و مثلا به گفتار درمانی شهر خودشان مراجعه کرده اند، این چه گره ای از من و شما باز میکند؟ بی تردید هیچی!

  8. فاطیما سادات حسینی گفت:

    لکنت زبان بیشتر ارثی است یا بر اثر مشکلات روزمره به وجود می آید؟!

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      شما میتوانید به یک کلینیک گفتار درمانی مراجعه بفرمایید.

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      حسین جان اول بی قانونی در موضوع لکنت زبان و دوم، کسب درآمد…

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      آقا پدرام تا آنجا که من دریافتم، به تعداد درمانگران، روش درمان لکنت زبان هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *