کسی که در حرفه خود از آگاهی و تجربه کافی برخوردار است، از نقد کردن و نقد شدن نمی هراسد.
این اولین باری است که شاهد « نقد نوشتن » یکی از همکاران محترم هستم.

سرکار خانم هما ناصح – گفتار درمان:

امروزه بسیاری از افرادی که سالها با لکنت زندگی کرده اند بارها تبلیغاتی از قبیل “درمان یک روزه لکنت” یا درمان قطعی لکنت یا گفتار درمانی را شنیده اند. اما ایا به راستی به درمان نهایی برای حل این اختلال رسیده ایم؟ آیا درمان یک روزه لکنت امکان دارد؟
لکنت نوعی اختلال گفتاری است که به علت ناشناخته ماندن علت ان درمان پیچیده ای دارد . اما انچه که مشخص است اینست که درمان ان با توجه به نوع لکنت و نیازها و ویژگی های شخصیتی هر فرد متفاوت است و نمیتوان یک روش را در همه افراد دارای لکنت به کار بست.
یکی از مشکلات در درمان این اختلال زمان بر بودن انست که سبب می شود بسیاری جلسات درمانی را در نیمه راه رها کنند و یا به دنبال راههای سریعتری برای رسیدن به درمان نهایی باشند.
از جمله این روش ها استفاده از دستگاههای لکنت شکن می باشد. اما سوال اینجاست که ایا این سیستم می تواند درمان قطعی و نهایی لکنت باشد یا خیر؟
البته از ابزارهای مشابه در جلسات درمانی استفاده می شود اما زمانی می توان فرد مبتلا را درمان قطعی نمود که بتواند گفتار روان خود را در موقعیت های مختلف استفاده نماید.

استفاده ابزار

این ابزار در بعضی مواقع می تواند به فرد کمک نماید اما به عنوان درمان قطعی و نهایی محسوب نمی شود و همانطور که ذکر گردید پروسه درمان لکنت بسته به عوامل مختلف فردی متفاوت بوده و نیاز به درمان های فیزیولوژکیو شناختی و عاطفی و ….دارد.
در لینک زیرافراد تجربه خود از این دستگاه را شرح داده اند. loknat.org/forum/showthread.php?tid=1047 همانطور که میبینیم اکثر استفاده کنندگان ناراضی بوده اند.
بیش از همه خسته کننده بودن این روش ازارشان می دهد. به نظر می رسد این روش در عین سهل الوصول بودن نمیتواند روش کامل و قطعی در درمان لکنت به شمار اید و روش های گذشته در عین زمانبر بودن کاربردی تر و کارسازترند. بازهم تصمیم گیری برعهده شما دوست گرامیست!

جهت مطالعه کتاب راز لکنت زبان کلیک کنید!

  1. الیاس گفت:

    تجربه نداشتن در درمان لکنت زبان باعث بوجود امدن مشکلاتی در راه درمان میشود

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      دوست گرامی، برای درمان لکنت زبان چندین فاکتور لازم است که داشتن تجربه فقط بخشی از آن میتواند باشد.

  2. turk-girl گفت:

    درمان لکنت زبان پروسه ای طولانی است و با یگ روز تاثیر چندانی ندارد

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      آفرین بر درک شما که از بسیاری درمانگران لکنت زبان غربی فراتر است.

  3. gunner گفت:

    چرا باید همچین ادعایی داشته باشند بچه 3ساله هم میدونه که لکنت زبان یک روزه درست نمیشه

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      این را باید از مدعیان درمان لکنت زبان پرسید عزیزم؛ گفتار درمانهایی هستند که پا را از این هم فراتر گذاشته اند و مدعی درمان با دستگاه لکنت شکن! در چند دقیقه هستند!

  4. سیاوش عطایی گفت:

    سیاوش عطایی هستم مراحل اولیه پرونده شما به جرم نشر اکاذیب در فضای مجازی در مورد بنده در پلیس فتای البرز با موفقیت انجام شده است به زودی با نیابت قضایی خدمتتان می رسم .

    • کامبخش فرهمندپور گفت:

      با بهترین آرزوها برای جناب آقای عطایی، این همکار محترم و عضو شریف انجمن علمی گفتار درمانی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *